Nieuwe campagne om jongeren warm te maken voor een job in de haven

REGIO. Een nieuwe campagne moeten jongeren enthousiast maken voor een job in de haven. Er zijn dan ook heel wat vacatures in te vullen. In de haven zijn er permanent tussen 500 en 750 instapklare vacatures in heel uiteenlopende sectoren. De campagne is een initiatief van havenjobs.com.
Op de website havenjobs.com staan momenteel 1500 vacatures, waarvan bij de helft specifiek gericht is op jongeren en starters. Het gaat om een jobs in de segmenten techniek, administratie, en logistiek & transport. De campagne legt de nadruk op de unieke talenten van jongeren en hoe ze die kunnen inzetten bij een job in de haven. Van de precisie van een gamer die van pas komt bij het besturen van een heftruck tot de sociale vaardigheden van een influencer die waardevol zijn in een sales job. Want ook zonder werkervaring biedt de haven veel kansen.
Port of Antwerp-Bruges en Havencentrum organiseren op 13 en 15 maart het evenement HavenWijs, waarop onderwijsprofessionals uit het hoger onderwijs, de universiteit en de derde graad middelbaar onderwijs in contact komen met havenbedrijven. Het is bij wijze van spreken een matchmaking event voor leerkrachten en havenbedrijven. De bedoeling is natuurlijk om de mogelijkheden binnen de haven te belichten en langdurige samenwerkingen tussen scholen en bedrijven te stimuleren. Het evenement in Antwerpen is reeds volzet maar in Zeebrugge kunnen scholen en bedrijven zich nog inschrijven. (mb, illustratiefoto, © Unlimphotos)
info: havenjobs.com, portofantwerpbruges.com