Waasland Shopping Center wint Europese marketingprijs

SINT-NIKLAAS. Waasland Shopping Center heeft een zilveren Solal Marketing Award gewonnen. Dat is een belangrijke Europese marketingprijs voor shoppingcentra. De prijs werd uitgereikt tijdens het ICSC European Retail Innovation Forum in Amsterdam. Naast het Waasland Shopping Center viel ook Wijnegem Shop Eat Enjoy in de prijzen.  

Waasland Shopping Center won in de categorie Brand Awareness & (Re)Positioning een zilveren Solal Award met de W.Smile-campagne. "W.Smile is een project waarin we op elk mogelijke manier onze bezoekers met een fijn gevoel naar huis willen laten gaan. Dit zowel door leuke evenementen en communicatie, alsook door hen op een fijne en vriendelijke manier te ontvangen in het shopping center. Dat dit werkte, werd niet enkel bewezen door de stijgende bezoekersaantallen maar tevens door de positieve feedback die we in onze bezoekersenquêtes mochten noteren.", aldus Toon De Meester, shopping center manager.

Wijnegem Shop Eat Enjoy haalde in de categorie Sales Activation met het Candy Fashion Event de (enige) Gouden Solal Award. Tijdens de modeweken in september 2017, plaatste het shopping center een reuzegrote snoepautomaat in de centrale koepel, gevuld met tienduizenden bolletjes. De klanten die iets hadden gekocht in een van de 250 winkels, mochten per ingeleverd bonnetje eenmaal gratis draaien aan de snoepautomaat. In de bolletjes zaten snoepjes, maar er was ook kans op prijzen uit een van de winkels gevestigd in het winkelcentrum. Tussen de start van de actie op 2 september en de laatste dag, 15 oktober, werd er meer dan 80.000 keer aan de snoepautomaat gedraaid.

ICSC Solal Marketing Awards

De ICSC Solal Marketing Awards worden jaarlijks uitgereikt door de International Council of Shopping Centers (ICSC), de organisatie die wereldwijd alle professionele spelers in de wereld van shoppingcentra overkoepelt en meer dan 70.000 leden telt. In totaal dongen dit jaar 216 marketingprojecten uit 22 verschillende Europese landen mee naar de prestigieuze Solal Marketing Awards. (mb)

 

Lees ook:

SINT-NIKLAAS. Straks komen gewezen topvoetballer Luc Nilis en auteur Thijs Slegers naar het Waasland Shopping Center. Ze signeren er hun boek: 'De waarheid. Luc Nilis spreekt.' van 18 tot 19 uur bij...

SINT-NIKLAAS. Het bezoekersaantal van Waasland Shopping Center steeg in 2016 met 1 procent. De omzet van het shopping center kende een stijging van ongeveer 1 procent. Vooral de Gift Cards blijken...

SINT-NIKLAAS. In het eerste kwartaal van dit jaar heeft het Waasland Shopping Center het project 'W.Smile' gelanceerd, dat focust op aangenaam en klantvriendelijk winkelen.

SINT-NIKLAAS. Morgen, zaterdag 9 april, strijkt het Glee-circus neer in het Waasland Shopping Center. Glee is een muzikale tv-serie over een groep jongeren die een koor beginnen op school en moeten...

SINT-NIKLAAS. Zaterdag 19 december start in het Waasland Shopping Center een ijsfestival. Ijskunstenaars zullen op het centraal plein sculpturen uit grote blokken ijs slijpen. Tegelijk kan de...

SINT-NIKLAAS. Het Waasland Shopping Center onderneemt morgen, zaterdag 5 september, een opmerkelijk stunt die perfect bij de stad Sint-Niklaas. Een team van 5 personen gaat proberen om de grootste...