Meer bezoekers voor Waasland Shopping Center
SINT-NIKLAAS. Het bezoekersaantal van Waasland Shopping Center steeg in 2016 met 1 procent. De omzet van het shopping center kende een stijging van ongeveer 1 procent. Vooral de Gift Cards blijken populair, daarvan steeg de verkoop met 4,5 procent. Het management van het shopping center is tevreden met de cijfers. Sinds het topjaar 2009 daalde het bezoekersaantal jaarlijks met 1 procent maar nu wordt er terug een stijging genoteerd.
Sinds de opening steeg het aantal bezoekers in Waasland Shopping Center jaarlijks gemiddeld 3%. "2009 was ons absoluut topjaar. Sinds dat jaar kende het shopping center jaarlijks gemiddeld een daling van 1%. We zijn dan ook best tevreden dat we 2016 opnieuw kunnen afsluiten met een kleine stijging in bezoekersaantallen", zegt Toon De Meester, shopping center manager.
De stijgende populariteit van e-commerce is volgens Toon De Meester niet echt een bedreiging: "We zijn er van overtuigd dat het complementair kan zijn. Zo hebben we een Delhaize Collect en ook een 24/7 Bpack wall van Bpost. Via deze pakjesservice kan je je online bestellingen laten toekomen en ook gemakkelijk terugsturen. In de toekomst zullen dergelijke online services in Waasland Shopping Center nog uitgebreid worden." Verder wijst De Meester naar de groei van het aantal baanwinkels en het veranderde koopgedrag van de Belg dat een invloed heeft op het bezoekersaantal voor het shoppingcenter.
Gift card
In 2016 steeg de totale verkoop van de Gift Cards in Waasland Shopping Center met 4,5%. "Het is opvallend dat de waarde per Gift Card blijft stijgen. Deze steeg dit jaar opnieuw met 5%, goed voor een gemiddelde van €55 per kaart", legt Toon De Meester uit. "Ook lokale bedrijven kiezen steeds meer een Gift Card van het Waasland Shopping als relatiegeschenk. Dit jaar steeg de totale omzet van het aantal B2B bestelling met 15%. Veel bedrijven maken ook gebruik van onze toepassing om online te bestellen, wat dan weer aantoont dat online en offline best wel samen kunnen werken." (mb)