McDonalds bedacht hamburger exclusief voor België
REGIO. McDonald’s België bedacht en ontwikkelde een nieuwe hamburger exclusief voor het Belgische publiek. Ze noemen hem de Royal-O-Fish. Vanuit lokale voedseltrends en suggesties van klanten is deze nieuwe burger ontsproten. Tijd noch moeite werd gespaard om van deze burger iets unieks te maken. McDonald’s België ontwikkelde verschillende recepten die door een panel van consumenten geproefd werd. Zij gaven scores op de hele burger en op de verschillende ingrediënten afzonderlijk en dit zowel op het uitzicht van de burger als op smaak.
Het heeft niet minder dan 6 maanden geduurd om deze nieuwe burger te ontwikkelen. Het resultaat is dan ook navenant:: een sesambroodje belegd met een gepaneerde visfilet, een plakje cheddar, twee schijfjes komkommer, Bataviasla en tartaarsaus!
Daarnaast verwelkomen ze nog een nieuwe telg in de McDonald’s familie: de 1955. Een hamburger met een retrolook die helemaal de sfeer brengt van het Chicago uit de jaren ‘50. Het sesambroodje is belegd met een steak van 100% puur rundvlees, twee plakjes bacon, twee schijven tomaat, gekarameliseerde uien, fijngehakte Icebergsla, een speciale ‘1955-saus’ en een dun laagje ketchup. Zo maakt McDonalds een reis in het verleden. (Rolf Duchamps)