McDonaldâs België werft 11 jonge 'special agents' aan
Concreet kunnen jongeren zich via de website wordmcagent.be inschrijven voor een reis langs de belangrijkste punten in de vleesketen van McDonald’s België. Online moeten ze motiveren waarom ze de perfecte agent zouden zijn om de hamburgers van McDonald’s aan een streng onderzoek te onderwerpen. Uiteindelijk selecteert de hamburgerketen uit de meest gemotiveerde jongeren 11 deelnemers die samen met een vriend of vriendin mee mogen op tweedaagse.
Op 27 juli in de ochtend vertrekken de McAgents ’s met een speciale bus op missie. Gedurende twee dagen reizen ze het rundvlees van McDonald’s achterna: van de boerderij waar de koeien grazen in Waarschoot, een smaaktest en kijkje achter de schermen in een McDo restaurant tot een uitgebreid bezoek aan McKey in Orléans waar de hamburgers gemaakt worden. Bedoeling is dat de McAgents een rapport maken van hun ervaring en bevindingen tijdens de tweedaagse. Dat komt samen met de bijhorende foto’s en videofilmpjes op de website.
De foto’s en filmpjes kunnen ze maken met de Sony camera die bij hun McAgent uitrusting hoort. De McAgent die de meeste reacties krijgt op zijn of haar verslag, wint de hoofdprijs: een jaar gratis McDonald’s voor twee personen (* 1 keer 2 menu’s per week).
Stephan De Brouwer, managing director van McDonald’s België: "Ervaring leert ons dat jongeren tegenwoordig terecht zeer kritisch zijn. Ze kunnen tijdens deze missie met hun eigen ogen de verschillende stappen van onze productie zien en alle mogelijke vragen stellen en zo zelf de kwaliteit van ons vlees vaststellen. Dit project geeft ons de mogelijkheid om hen uit eerste hand te laten ervaren dat McDonald’s België niets te verbergen heeft." (Rolf Duchamps)