McDonald’s België werft 11 jonge 'special agents' aan

Image
McDonalds wil dat jongeren de kwaliteit van haar hamburgers controleren en hun controles vastleggen op foto en film.
REGIO. McDonald’s België zoekt 11 jongeren om de kwaliteit van zijn hamburgers te controleren. Deze speciale agenten  moeten tussen de 15 en 18 jaar oud zijn. Ze mogen op dinsdag 27 en woensdag 28 juli op tweedaagse missie vertrekken door België en Frankrijk. Bedoeling van de reis is dat deze  enthousiaste kwaliteitsagenten het 100% puur rundvlees aan een strenge inspectie onderwerpen.

Concreet kunnen jongeren zich via de website wordmcagent.be inschrijven voor een reis langs de belangrijkste punten in de vleesketen van McDonald’s België. Online moeten ze motiveren waarom ze de perfecte agent zouden zijn om de hamburgers van McDonald’s aan een streng onderzoek te onderwerpen. Uiteindelijk selecteert de hamburgerketen uit de meest gemotiveerde jongeren 11 deelnemers die samen met een vriend of vriendin mee mogen op tweedaagse.

Op 27 juli in de ochtend vertrekken de McAgents ’s met een speciale bus op missie. Gedurende twee dagen reizen ze het rundvlees van McDonald’s achterna: van de boerderij waar de koeien grazen in Waarschoot, een smaaktest en kijkje achter de schermen in een McDo restaurant tot een uitgebreid bezoek aan McKey in Orléans waar de hamburgers gemaakt worden. Bedoeling is dat de McAgents een rapport maken van hun ervaring en bevindingen tijdens de tweedaagse. Dat komt samen met de bijhorende foto’s en videofilmpjes op de website.
De foto’s en filmpjes kunnen ze maken met de Sony camera die bij hun McAgent uitrusting hoort. De McAgent die de meeste reacties krijgt op zijn of haar verslag, wint de hoofdprijs: een jaar gratis McDonald’s voor twee personen (* 1 keer 2 menu’s per week).

Stephan De Brouwer, managing director van McDonald’s België: "Ervaring leert ons dat jongeren tegenwoordig terecht zeer kritisch zijn. Ze kunnen tijdens deze missie met hun eigen ogen de verschillende stappen van onze productie zien en alle mogelijke vragen stellen en zo zelf de kwaliteit van ons vlees vaststellen. Dit project geeft ons de mogelijkheid om hen uit eerste hand te laten ervaren dat McDonald’s België niets te verbergen heeft." (Rolf Duchamps)

 

 

Lees ook:

REGIO. McDonald’s België bedacht en ontwikkelde een nieuwe hamburger exclusief voor het Belgische publiek. Ze noemen hem de Royal-O-Fish. Vanuit lokale voedseltrends en suggesties van klanten is...

Ook McDonalds in Burcht zet deze zomer nieuwigheden op de kaart.SINT-NIKLAAS/ BURCHT. In het kader van de warme zomermaanden heeft  McDonald’s België 2 nieuwe Petits Plezierkes en...

Op vrij korte tijd werd een aantrekkelijk restaurant gebouwd. Het is het 61ste voor McDonald’s.ZWIJNDRECHT/BURCHT. In het kader van de opening van het nieuwe McDonald’s restaurant in Burcht...

Ook de nieuwe McDonaldsvestiging in Burcht houdt openkeukendag.REGIO. Op zondag 28 maart houdt McDonalds opnieuw een grote nationale Openkeukendag. De vorige was echt een schot in de roos. De...

De McDonaldsvestiging aan de Pastoor Coplaan te Burcht.BURCHT. Het nieuwe restaurant van McDonald’s, dat werd gebouwd in de nabijheid van de Carrefour langs de Pastoor Coplaan, nadert de...

De vestigingsplaats van de McDonald’s in Burcht is gelegen op de parking langs de Pastoor Coplaan, waar vorig jaar nog heel wat truckchauffeurs een anderkomen hadden. Een grote spandoek kondigt al...