Triple A Award voor aanwervingscampagne Gemeentelijk Havenbedrijf
HAVEN. De jongste aanwervingscampagne van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, die werd uitgewerkt door het reclamebureau McCann-Erickson, is woensdagavond bekroond met een Triple A Award (Antwerp Advertising Awards). De Award is een initiatief van laatstejaarsstudenten van de Plantijn Hogeschool en beloont de meest creatieve reclamecampagne van het voorbije jaar. Andere genomineerden voor de Award waren TMF Mobile (Duval Guillaume), VDAB (Mosquito) en 180 (DUBOISmeetsFUGGER).
Het opzet van de aanwervingscampagne voor het Gemeentelijk Havenbedrijf was duidelijk: het creëren van een positief werkgeversimago waarbij het Havenbedrijf moest voorgesteld worden zoals het écht is, namelijk een dynamische en diverse werkomgeving.
McCann bedacht daartoe speelse slogans met een maritieme knipoog zoals 'Het gras is altijd groener aan de oeverkant' of 'Je hebt er alle boot bij om te komen naar onze Jobbeurs op 29 april'. De slogans doken op in allerlei printmedia, maar sierden ook bussen en trams.
Volgens Pascale Van Hoecke, personeelsdirecteur van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen, heeft de verfrissende aanwervingscampagne zijn effect niet gemist. "We hebben sinds de start van de campagne beduidend meer reacties gekregen op onze vacatures. Ook de profielen van de kandidaten die reageren, zijn meer divers", aldus Van Hoecke, die er nog aan toevoegt dat het Havenbedrijf dit jaar voor de uitdaging staat om 100 uiteenlopende vacatures in te vullen.
De ingediende campagnes werden beoordeeld door een vijfkoppige jury met onder meer drie lectoren van de hogeschool. Het aanwezige publiek koos de winnaar van de publieksprijs. Deze ging dit jaar naar het bureau DUBOISmeetsFUGGER.
De Triple A Awards waren dit jaar aan hun vierde editie toe. De uitreiking vond plaats in het Provinciehuis Antwerpen. (r.d.)