Apple-belevingswinkel van Lab9 in Waasland Shopping

SINT-NIKLAAS. Op 4 november is in Waasland Shopping de nieuwe Apple-belevingswinkel van Lab9 geopend. Het is de derde Apple-belevingswinkel in de groep, de 19de winkel van Lab9 in Vlaanderen en de 29ste Lab9 Store in totaal. Met de opening van de winkel is een investering van € 561.000 gemoeid. Er werken vijf medewerkers.
In een zogenaamde Apple Premium Partner, of belevingswinkel, telt de klantenbeleving meer dan in een gewone reseller. Zo heeft de winkel naast de showroom ook een trainingslokaal en een technische ruimte voor herstellingen. Apple-experts geven er elke zaterdag gratis trainingen rond het gebruik van de nieuwe Apple hardware en software. "Sint-Niklaas is een levendige hub. Dat past volledig bij het imago van Apple. Voorlopig was de stad nog een blinde vlek op de Lab9 Store-kaart. Apple-liefhebbers uit deze regio konden tot nu toe terecht in onze omliggende winkels van Aartselaar, Mechelen, Aalst of Sint-Martens-Latem. Nu hoeven deze klanten dus niet meer zo ver te reizen. Ze kunnen gewoonweg langsgaan in Waasland Shopping, in hun eigen thuisstad.", zegt Geert Coolman, CEO van Lab9 Group, "Met deze 29ste winkel tonen we aan dat we blijven investeren in onze verdere nationale verankering. We mikken zowel op lokale klanten als op shoppingpubliek uit de omliggende regio’s om zo veel mogelijk mensen te kunnen bedienen".
Lab9 verwacht tegen eind 2024 in Sint-Niklaas een omzet van ongeveer € 3 miljoen te behalen. (mb, foto: © Lab9)