Edpnet ondertekent charter voor klantvriendelijkheid
SINT-NIKLAAS. Het charter voor klantvriendelijkheid is een feit. Het charter kwam er op initiatief van het Radio 1-programma 'Peeters & Pichal' en Testaankoop. Het was eerder bekend als het 'Neem ’s op Charter'. Vorige week ondertekenden verschillende bedrijven het charter, waaronder telecomprovider EDPnet uit Sint-Niklaas. EDPnet zegt de bepalingen van het charter al langer toe te passen.
Het charter voor klantvriendelijkheid omschrijft de basisvereisten voor een klantvriendelijk beleid en focust op klantendiensten en helpdesks. EDPnet zegt die bepalingen al langer toe te passen. "Wat in het charter omschreven staat, is voor edpnet niet meer dan normaal. Zo gaan we prat op onze korte wachttijden bij telefonische oproepen, om maar één voorbeeld te noemen.", zegt Chief Operations Officer Joachim Slabbaert. Kris Verdonck, verantwoordelijk voor de klantendienst, treedt zijn collega bij: "De gemiddelde wachttijd bij edpnet bedraagt ongeveer 90 seconden. Wanneer dat langer is, krijgt de klant een bericht te horen. De klant die zijn gegevens achterlaat, wordt snel en kostenloos door de klantendienst teruggebeld." EDPnet toont zich tevreden met het intiatief van Radio 1 en Test-Aankoop en met het resultaat van de actie. (mb)