Ervaringsbewijzen bij EDPnet
SINT-NIKLAAS. Internetbedrijf EDPnet laat haar customer service-medewerkers een ervaringsbewijs halen. Dat is een bewijs van de Vlaamse Overheid waarmee de houder de opgedane ervaring kan aantonen. EDPnet is de eerste provider die zijn customer service-medewerkers deze kans geeft.
Voor de medewerkers het ervaringsbewijs ontvangen moeten ze eerst een aantal praktische proeven in erkende testcentra afleggen en moeten ze in een gesprek aantonen dat ze de technische en theoretische aspecten van hun job beheersen. EDPnet geeft haar customer service-medewerkers de mogelijkheid het attest tijdens hun werkuren te behalen. Ook de Franstalige medewerkers die in het kantoor in Sint-Niklaas werken, voeren de testen uit in het Nederlands. Zij krijgen van hun werkgever een cursus Nederlands opdat zij de Europese standaard C2 'native speaker' kunnen behalen.
Met het initiatief wil het internetbedrijf aantonen dat het belang hecht aan de kwalitatief hoogstaande diensten die de Customer Service dag in dag uit aflevert. Voor de medewerkers betekent het Ervaringsbewijs dat ze goed zijn in hun job én is het een extra toekomstgarantie voor hun carrière.
Op basis van de criteria gebruikt bij het Ervaringsbewijs zal EDPnet ook zijn medewerkers in het helpdeskcenter in Sint-Petersburg opleiden. "Positief is zeker dat de tests in groep worden afgelegd zodat collega's elkaars manier van aanpakken ervaren en daaruit kunnen leren. Bovendien kunnen ze op basis van de - positieve of negatieve - feedback achteraf, hun eigen stijl verder ontwikkelen.", zegt Annelies Dedeurwaerder, lesgever bij EDPnet.
Bij EDPnet werken bijna 61 voltijdse medewerkers. (mb)