Fun opent nieuwe winkel en nieuwe perspectieven

Dat het met Fun goed gaat bljkt wel uit de intenties om sedert 2000 te groeien met twee tot drie nieuwe winkels per jaar. Zo zijn ze op 9 jaar tijd gegroeid van 4 naar 30 winkels.
Het winkelconcept is vernieuwend in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school- en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie. Fun beschikt over een uniek winkelconcept binnen de sector. De winkel is opgebouwd uit een aantal beleefwerelden. Een deel hiervan is opgezet in samenwerking met belangrijke partners zoals Disney, Studio 100, Standaard Boekhandel, Lego, Vivabox en Mexx. Door het integreren van een uitgebreid shop-in-shop-concept is Fun erin geslaagd het overzicht te behouden en toegevoegde waarde te creëren.

Wat Disney voor de wereld betekent, betekent Studio 100 ongetwijfeld voor de Benelux. In elke Fun winkel vind je een PlopsaShop met de meest uiteenlopende gadgets, decoratieartikelen en speelgoedjes van de Studio 100-helden. Van Bumba en Bol en Smik voor de kleinsten over Plop tot Mega Mindy, Amika en het Huis Anubis. De PlopsaShop is een exclusieve formule voor Fun.
In elke Fun winkel vindt men een Legoshop. Het hele Lego-assortiment gepresenteerd in een overzichtelijke en aantrekkelijk aangeklede shop.
Met Standaard Boekhandel sloot Fun een paar jaar geleden een deal. Sindsdien is er in elke Fun winkel een Standaard Bookshop met een uitgebreide keuze aan kinder- en jeugdboeken, maar ook de bestsellers voor volwassenen zijn er te vinden. Ook in de winkels in Wallonië is er een Standaard Bookshop.
Er zijn nog veel meer corners in de Fun winkels. Zo kan men bij Fun terecht voor alle babyartikelen. In de uitgebreide Babycorner ligt alles wat baby’s hartje verlangt. Ook de geboortelijst kan er gelegd worden en die is meteen ook online te raadplegen. Het Fun Babyboek is een handige catalogus die in een oogopslag een overzicht biedt van het hele gamma.
Kinderen kleden kan ook bij Fun. De meeste van de Fun winkels beschikken over een Mexx corner waar de kinderkleding van het bekende en modieuze merk aangeboden worden. Daarnaast is er ook het eigen label van Fun: C’est Fun. Betaalbare trendy kinderkleding.
Fun heeft altijd een ruim assortiment geschenkartikelen aangeboden. Daar horen natuurlijk ook de vele succesvolle geschenkboxen zoals Vivabox, Bongo en MyGazine bij. Samen met Vivabox is de Vivabox Corner gecreëerd. In elke winkel krijgt men een overzichtelijk beeld van het totale aanbod van Vivabox.
Bij Fun halen kinderen hun hart op aan de uitgebreide speelgoedafdeling waar er niet alleen alle bekende merken zoals Lego, Playmobil, V.tech, Clementoni, Mattel of Hasbro te vinden zijn maar Fun beschikt ook over een ruim aanbod sportartikelen, buitenspeelgoed, groot speelgoed en heeft zelfs een eigen fietsengamma.
Op het seizoensplein is er bijna maandelijks iets nieuws te beleven. Het jaar begint half januari met een uitgebreide collectie Valentijngeschenkjes en carnavalkostuums en accessoires. Vanaf half februari maakt deze collectie plaats voor de tuinmeubelen. Fun is een belangrijke speler op de tuinmeubelenmarkt met een ruime keuze aan tuinmeubelen in rattan, teak, aluminium, hardhout en kunststof. Daarnaast ook tal van parasols, tuinmeubelkussens, barbecues, kampeergerief, hangmatten, beschermhoezen en onderhoudsproducten.
Andere thema’s die op het seizoensplein aan bod komen, zijn ‘Terug naar school’, ‘Halloween’, Sinterklaas en Kerstmis.

funny
Fun telt nog meer uitgebreide afdelingen. In de multimedia-afdeling ziet men de nieuwste spelconsoles en games, tal van accessoires en een brede waaier aan dvd’s. De multimedia-afdeling is gemakkelijk te herkennen aan het bijzondere metaaldesign met aangepaste verlichting en vloerbekleding. Men kan er steeds de nieuwste games ontdekken op de demozuilen. Elke console is zo uit te testen.
Dan zijn er nog alle papierwaren, knutselgerief en schoolartikelen zoals schooltassen, trendy rugzakken, pennenzakken, kaftpapier, ringmappen en schrijfgerief.
En Fun blijft op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden om de impact van de winkel te vergroten. Zo lopen er op dit moment verschillende proefprojecten.
De zaak beschikt over zijn eigen mascotte: de Funny. Hij is het figuurtje in het logo. Door de jaren heen is hij een eigen leven gaan leiden en komt hij in de meest uiteenlopende vormen voor in de communicatie van Fun.
De recentste versie van Funny is de Gouden Funny. Sinds het voorjaar van 2009 duikt de Gouden Funny regelmatig op in de folders en in de winkels. Overal waar een gouden exemplaar opduikt, kan men een koopje doen. De Gouden Funny staat immers voor een gouden deal.
Sinds het najaar van 2009 heeft Funny een alter ego in Funnie Funnie, het hoofdpersonage van een reeks kinderboeken waarin de funnies de gekste avonturen beleven. (Rolf Duchamps)