Vlaams Belang Beveren (gematigd) positief over Oosterweelbeslissing

BEVEREN. In de gemeenteraad van Beveren werden er vragen gesteld over de verschillende onderdelen uit het Waas mobiliteitsplan welke deel uitmaken van de regeringsbeslissing rond de Oosterweelbverbinding. Vlaams Belang ziet het positieve van de regeringsbeslissing. "Gedurende jaren zijn we ongerust geweest dat de regering zou kiezen voor nepoplossingen in plaats van de ring rond Antwerpen te sluiten. De regering heeft echter de aanzet tot een verstandige beslissing genomen.", aldus Bruno Stevenheydens.

De sluiting van de ring rond Antwerpen is een prioriteit. Het BAM-tracé is volgens VL.B. hiervoor het best geschikt. Een tunnel vermijdt, in tegenstelling met de gecontesteerde Lange Wapperbrug, een aanslag op de leefbaarheid van de omliggende Antwerpse wijken. "Politieke spelletjes en de discussie welke regeringspartij in deze beslissing gezichtsverlies zou hebben geleden, zijn overbodig. De mobiliteit in en rond Antwerpen is te belangrijk om deze nog verder te verzieken", aldus Federaal Volksvertegenwordiger Stevenheydens

Vlaams Belang Beveren is positief over de belangrijke elementen uit het Waas mobiliteitsplan welke werden opgenomen in het Masterplan van de Vlaamse regering zoals het voorzien van parallelwegen langsheen de E17 en de Expresweg. Ook het voorzien van een lokale verbinding tussen de N70 (KMO Doornpark) en de Provinciale Baan of Expresweg was een belangrijk standpunt in het lokaal VL.B. -verkiezingsprogramma om het zwaar verkeer uit verschillende woonkernen (Vrasene, Beveren, Nieuwkerken) te houden. De partij is dan ook verheugd dat dit deel uitmaakt van de regeringsbeslissing.

"We blijven gematigd in onze positieve reactie omdat we alle facetten van de regeringsbeslissing  willen kennen", zo ging Bruno Stevenheydens verder, " Gisterenavond hebben we het college gevraagd om een zeer spoedige commissievergadering. Uiteraard dient de lokale verbindingsweg tussen Doornpark en Provinciale Baan Vrasene of Expresweg er te komen in overleg met de gemeente Beveren en met de garantie dat het om een lokale verbinding gaat."

Van een grote ring of een bijkomende rechtstreekse verbinding tussen E17 en Liefkenshoektunnel is geen sprake in het Masterplan. Hopelijk verdwijnt dit doembeeld nu voorgoed. Reeds meer dan 20 jaar wordt er in het Waasland gewezen op de onzin van de Grote Ring en de noodzaak van het sluiten van de (kleine) ring rond Antwerpen met een nieuwe Schelde-overgang. Volgens Vlams belang Beveren heeft de Vlaamse regering h de aanzet tot juiste beslissing genomen. "Nu dient deze vervolmaakt te worden door het aantonen van de haalbaarheid van een tunnel in het BAM-trace. We duimen!", zo besloot de VL.B. zegsman.(Rolf Duchamps)

 

 

Lees ook:

ZWIJNDRECHT/LINKEROEVER. Er mag geen vertraging kompen op de voorbereidingen van de aanleg van de Oosterweelverbinding. Dat vindt BAM en deelt meteen mee dat men nog altijd op koers zit. BAM heeft...

ZWIJNDRECHT/LINKEROEVER/ANTWERPEN. De Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) schaart zich achter de beslissing van de Vlaamse Regering om een onafhankelijke evaluatie op te starten over de...

de omstreden Lange WapperbrugLINKEROEVER. De dag nadat Minister Van Brempt bij de inhuldiging van de Middenvijver haar ongenoegen uitsprak over het fijn stof dat door het verkeer op de Lang...

WAASLAND. De Kamer van Koophandel Antwerpen - Waasland Voka heeft fel gereageerd op de aanval die Professor ruimtelijke planning van de Universiteit van Gent, Georges Allaert, heeft ingezet...

ZWIJNDRECHT. Het Masterplan Antwerpen, dat een heleboel voorstellen bevat om de mobiliteitsproblemen rond Antwerpen op een duurzame manier op te lossen, werd de afgelopen maanden getoetst op haar...

LINKEROEVER/ZWIJNDRECHT. Het bouwen van de Oosterweelverbinding waar in Zwijndrecht zoveel rond te doen is op het vlak van de leefbaarheid van het dorp, nadert een definitieve plooi. De start van de...