Week van de eerste sensibiliseringscampagne BeSafe@home

REGIO. Deze week vindt de eerste sensibiliseringscampagne BeSafe@home plaats. De campagne vervangt de actie ‘1dag niet’. In het hele land wordt er aandacht besteed aan diefstalpreventie.  Waar de actie ‘1dagniet’ zich vooral richtte op inbraakpreventie, wordt er nu gewerkt op alle vormen van diefstal.  

 

Lees meer...

Zondag is Dag van de Oldtimer

TEMSE. Morgen is het de Dag van de Oldtimer, een organisatie van de vzw Red de Oldtimer. Het is van september 2019 geleden dat de dag nog eens werd georganiseerd en toen lokten de oldtimers enkele duizenden bezoekers. De organisatoren hopen ook nu weer op een flinke opkomst. 

 

Lees meer...

Opnieuw stijging in aantal covid-patiënten

SINT-NIKLAAS/LOKEREN. Er zit deze week een duidelijk stijgende lijn in de covid-cijfers bij AZ Nikolaas en AZ Lokeren. Maandag waren er 2 covid-patiënten opgenomen, dinsdag en woensdag waren dat er 3, donderdag 5 en gisteren 7. Eén patiënt wordt verzorgd op de dienst intensieve zorgen.  Helaas viel er gisteren ook een overlijden ten gevolge van covid-19 te betreuren. Ook mocht er 1 positieve patiënt het ziekenhuis verlaten om thuis verder te herstellen. (mb)

 

Toerke Doen langs welzijnsorganisaties in Sint-Niklaas

SINT-NIKLAAS. Vanaf morgen tot en met woensdag 17 november kan je Sint-Niklaas via een fiets- of wandeltocht kennis maken met acht welzijnsorganisaties. Het initiatief van Polsslag en de stad werd ‘Toerke Doen’ gedoopt en kwam er naar aanleiding van de jaarlijkse Werelddag van Verzet tegen Armoede.

 

Lees meer...

Ticketverkoop circusfestival ‘Sint in de Piste’ gestart

SINT-NIKLAAS. De ticketverkoop voor het circusfestival ‘Sint in de Piste’ is gestart. Tijdens de laatste twee weekends van november zullen vliegende, jonglerende, zwevende en balancerende wereldacts de grote circustent op de Grote Markt van Sint-Niklaas vullen. 

 

Lees meer...

Succesvolle zomer voor De Ster

SINT-NIKLAAS. Provinciaal domein De Ster heeft een goede zomer achter de rug. Dat blijkt uit de cijfers die provincie Oost-Vlaanderen heeft vrijgegeven. Dankzij nieuwigheden zoals MaSTERs at work, Hartje Zomer en de Monsterslide was het bezoekersaantal minder afhankelijk van de weersomstandigheden. Ten opzichte van 2019 en 2020 zijn er dit jaar maar liefst 30 procent meer abonnementen verkocht. Het aantal verkochte dagtickets van 1 april tot en met eind september steeg opnieuw na een dip van 85 000 vorig jaar naar 120 000 dit jaar, ondanks de daglimieten en het slechte weer. In 2019 werden er nog 110 000 dagtickets verkocht. (mb)