Bevolking meldde 360 tekorten of gebreken aan gemeente

ZWIJNDRECHT. In de gemeente werden in 2007 door de burgers 360 meldingen gemaakt van tekorten of gebreken die zij hebben vastgesteld. De meeste meldingen gingen over infrastructuur van de gemeente met 131 stuks (36%), ‘milieuhinder en afval’ stond met 90 (25%) op de lijst en verder waren er 50 (14%) meldingen rond openbaar groen, 67(19%) over verkeer en 22 (6%) over de openbare verlichting.

 

De klachten richtten zich vooral naar een ontevredenheid over de dienstverlening. De gemeentelijke administratie ontving in 2007 volgende klachten:
- 4 klachten waren onontvankelijk, veelal omdat zij geen betrekking hadden op de
dienstverlening van het gemeentebestuur.
- 9 klachten waren ontvankelijk of deels ontvankelijk
- 3 klachten werden beoordeeld als gegrond. Het probleem werd als gevolg van de klacht door
de diensten opgelost.
- 6 klachten werden beoordeeld als ongegrond.
- 1 klacht werd beoordeeld als deels gegrond. Ook dit probleem werd door de diensten
opgelost.

 

De onderwerpen van de klachten waren ook verscheiden:
- Toegankelijkheid van de cafetaria van de sporthal (niet respecteren van de openingsuren)
- Verkeerssignalisatie
- Openbaar groen
- Lokale politie
- Bedeling Lijnabonnementen
- Staat van de trambedding van de N70 aan de Beversebaan
- Huisvuilophaling
- Bekendmaking wielerwedstrijd
- Aanwezigheidstombola ballonmeeting
- Politiereglement (communicatie over blauwezonereglementering)
- Elektronische infoborden
- Toepassing boetereglementering in de bibliotheek
- Toegankelijkheid van het administratief centrum tijdens een commissievergadering (deur was gesloten)
(R.D.)