Tatoeages waarschuwen festivalgangers wanneer het tijd is om te smeren
BEVEREN. Verzekeraar AG Insurance voerde afgelopen weekend op Beveren Buiten een sensibiliseringscampagne: slimme UV-tatoeages gaven aan wanneer het tijd was om zonnecrème te smeren. De campagne kadert in een reeks activiteiten naar aanleiding van 200 jaar AG Insurance.
"Volgens Stichting tegen Kanker treft huidkanker maar liefst 1 op de 5 Belgen in de loop van zijn leven. Toch smeert de helft van bevolking zich onvoldoende in.", klinkt het. Een sensibiliseringscampagne in het kader van het 200 jaar jubileum van het bedrijf bracht hen naar de familiedag van Beveren Buiten. Via slimmer tatoeages die oplichten wanneer zonnecrème nodig is, wisten de festivalgangers dat ze zich naar de smeerpalen moesten reppen waar ze gratis zonnecrème konden smeren. "De tatoeages zijn uiteraard tijdelijk van aard en gemaakt van speciale inkt. Ze zijn versierd met vlammetjes die zichtbaar worden in de volle zon en bijna onzichtbaar blijven in de schaduw. Het oplichten van de vlammetjes is voor de festivalgangers het signaal om hun zonnecrème boven te halen, of om zich te begeven naar één van de drie intelligente smeerpalen die verspreid staan over het terrein.", klinkt het nog. (mb, foto: © AG Insurance)