Temse opende Snelbalie van Burgerzaken

TEMSE. Sinds deze week kunnen inwoners van Temse terecht aan de Snelbalie van Burgerzaken voor zaken die maximum 5 minuten in beslag nemen, zoals het afhalen van attesten en akten, aanpassen van adres op de identiteitskaart en het wijzigen van PIN-code van de identiteitskaart. Het kan bovendien zonder afspraak.
De beslissing om zonder afspraak te werken aan de snelbalie is er gekomen na kritiek van de inwoners van Temse. "We kregen zowel positieve als negatieve feedback op het werken op afspraak. Hiermee gingen we aan de slag. Het volledig afbouwen van het afsprakensysteem is een stap terug in de dienstverlening. De Snelbalie komt tegemoet aan de noden van onze inwoners. We kunnen hen nu sneller verder helpen", vertelt Inge Van Laeken van Burgerzaken, "We zetten uiteraard ook in op online dienstverlening. Je kan heel wat zaken online regelen zoals attesten en akten (bv. gezinssamenstelling) of uittreksel strafregister aanvragen, een adreswijziging aangeven, een nieuwe PIN/PUK-code aanvragen,... Dit kan makkelijk en snel via het e-loket op temse.be."
Vanaf 15 april breidt de dienstverlening aan de snelbalie verder uit en kan je er ook een identiteitskaart (eID), Kids-ID of reispas afhalen. Daarvoor is er echter wel een afspraak nodig. (mb, foto: © Gemeente Temse)