Burgemeester Marc Van de Vijver zet beleid voorganger verder

BEVEREN. De nieuwe burgemeester van Beveren, Marc Van de Vijver wil in eerste instantie het beleid verder zetten zoals dat door zijn voorganger François Smet werd gevoerd. Omdat hij zelf reeds 6 jaar in het schepencollege zetelde, is hij mee verantwoordelijk voor dat gevoerde beleid. Hij noemde het een voorrecht iemand als Smet te mogen opvolgen maar beseft dat burgemeester zijn van Beveren een boeiende maar zware opdracht is. "Vooral om in de voetstappen van mijn twee belangrijke voorgangers te blijven", aldus Van de Vijver.

Volgt de nieuwe burgemeester het beleid van zijn voorganger, toch zal het op een andere manier gebeuren. "In een andere stijl", aldus Van de Vijver," De klemtonen zullen niet zozeer door mij worden gelegd maar vooral door de problematiek in Beveren. En ik denk aan de mobiliteit, de problematiek van de Waaslandhaven die zeer voornaam  is voor onze gemeente".


Hij weet dat zijn 6 jaar als schepen hem goed van pas zullen komen. "Maar vooral de wetenschap dat ik kan rekenen op de steun en de medewerking van de collega's uit het college, de gemeenteraad en het OCMW geeft een goed gevoel. Maar ook kan ik rekenen op de ondersteuning van een goed uitgebouwde administratie met gemeentesecretaris Jan Noppe aan het hoofd".


Het beleid dat hij wil verder zetten is dat, dat er op gericht is antwoorden te geven op de vele uitdagingen binnen de gemeente. Dat beleid zal een meerwaarde geven aan de bevolking. Met zijn aanstelling zijn ook de wissels uitgevoerd binnen de CD&V. De verjonging is een feit, nu Raf Van Roeyen de nieuwe schepen werd.
Van de Vijver zei: " Een vernieuwde enthousiaste ploeg staat klaar. Ik hoop op een positieve manier te kunnen samenwerken met de collega's uit het college zoals dat in het verleden het geval was. Vanzelfsprekend is dat niet, omdat ons amper 1 jaar scheidt van de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Maar de mensen van Beveren verwachten van ons dat we besturen."


De nieuwe burgemeester weet nu al dat de Waaslandhaven zeer veel van zijn tijd zal vergen, omdat het een problematiek is die op meerdere departementen doorweegt. De mobiliteit in Beveren heeft voor een groot deel ook te maken met de aanwezigheid van Waaslandhaven op het grondgebied. "En dat brengt vraagstukken mee die in de toekomst een antwoord zullen moeten krijgen", zo besloot Marc Van de Vijver. (F)