Campagne ‘Doe lokaal’ gestart

OOST-VLAANDEREN. Donderdag is de aftrap gegeven voor de provinciale campagne ‘Doe lokaal’. De campagne moet Oost-Vlamingen aanzetten om lokaal te winkelen, logeren, dineren en reserveren bij een handelaar of ondernemer in de buurt. Elke gemeente in onze provincie heeft zich geëngageerd om ‘Doe lokaal’-affiches te verspreiden. Ook de bussen van De Lijn zullen de ‘Doe lokaal’-boodschap uitdragen.
Er valt ook heel wat te winnen. Oost-Vlamingen die op sociale media inchecken bij hun favoriete lokale ondernemer of een foto posten met de hashtag #DoeLokaal, maken wekelijks kans op mooie prijzen, zoals waardebonnen om lokaal te dineren of te overnachten, een fotoshoot en waardebonnen om streek- en hoeveproducten te kopen. Ondernemers kunnen op hun beurt een stevige portie publiciteit winnen door zicht aan te melden op doelokaal.be en deel te nemen aan de campagne. Drie ondernemers winnen in september gratis reclame voor hun zaak op enkele bussen van De Lijn.
Met de campagne willen de Economische Raad voor Oost-Vlaanderen, de provincie Oost-Vlaanderen samen met Toerisme Oost-Vlaanderen, Unizo Oost-Vlaanderen en Horeca Oost-Vlaanderen de lokale economie opnieuw meer leven inblazen na de coronalockdown. (mb)