Waas mobiliteitsplan ideaal voor betere havenverbinding
BEVEREN. Uit een verkeerstelling van het Antwerps havenbedrijf blijkt dat amper iets meer dan de helft van het vrachtverkeer op de E17 gebruik maakt van de Liefkenshoektunnel om naar de haven te rijden. Voor de E34 ligt dat percentage op meer dan negentig procent. Antwerps havenschepen Marc Van Peel ziet een verbinding tussen de E17 en E34 als oplossing om het gebruik van de Liefkenshoektunnel te verbeteren. Dat moet op zijn beurt de E17 ontlasten. Bevers burgemeester Marc Van de Vijver is het daarmee eens en ziet het Waas Mobiliteitsplan als de ideale oplossing.
"Een betere verbinding tussen de twee snelwegen is inderdaad een oplossing. Daarom pleit ik ervoor om dringend werk te maken van het Waas Mobiliteitsplan. Het plan kent in heel het Waasland een maatschappelijk draagvlak en werd integraal opgenomen in het Masterplan 2020.", zegt burgemeester Van de Vijver. Een betere verbinding tussen de E34 en de E17 is één van de krachtlijnen uit het Waas Mobiliteitsplan. Burgemeester Van de Vijver pleit ervoor om samen met het havenbestuur van Antwerpen en de Maatschappij Linkerscheldeoever front te vormen en de Vlaamse regering te overtuigen om zo snel mogelijk te starten met de uitvoering van het Waas Mobiliteitsplan. "Het kan een gedeeltelijke oplossing zijn voor de Antwerpse mobiliteitsproblematiek in afwachting van de uitvoering van het Masterplan 2020. Op die manier wordt niet langer tijd verloren. Het Waas Mobiliteitsplan kan met beperkte financiële middelen een onmiddellijke oplossing bieden voor de mobiliteit in het Waasland maar ook voor het doorgaand verkeer en het verkeer naar Antwerpen.", aldus Van de Vijver. (mb)