Horeca-ambassadeurs voor beter toerisme
SINT-NIKLAAS. Om de horeca beter af te stemmen op de noden toeristen organiseerde de stad Sint-Niklaas een aangepaste opleiding voor het horecapersoneel. Tijdens de opleiding werd het horecapersoneel ondergedompeld in een cursus klantgerichtheid en werd hun kennis rond de toeristische troeven van de stad bijgespijkerd.
Begin deze maand zwaaiden Anna Gysseling en Emmy Steveninck (beide Cipierskelder), Jan Foubert (Crèmerie Foubert), Paul Heyndrickx (Hotel De Arend), Peter Przydryga (herberg Baron Sans Sou), Wim Raes (The Black Sheep), Brechje Merckx en Stefanie Oelbrandt (beide Hotel Ibis), Anita Van Slembrouck (Esplanade), Muriel Van Nimmen, Olivier Deloyer en Stefanie Thiemann (allen Den Antus) af als horeca-ambassadeurs van Sint-Niklaas. Ze kregen uit handen van schepen voor toerisme Lieven Dehandschutter en voorzitter van de stedelijke commissie ter bevordering van het toerisme Jens Vrebos hun diploma, een pin en een erkenning om in hun zaak op te hangen. Na het examen kreeg elke deelnemer een streekproductenmand met producten uit de stad.
Eén en ander moet het eerste en veelal ook enige contact van toeristen met de horecazaken verbeteren. (mb)