Stekense burger heeft geen klachten

In oktober 2009 voerde Stekene nieuwe ombudsnormen in waardoor inwoners via een meldingskaart klachten kunnen melden aan het gemeentebestuur. De meldingskaart vermeldt: "Met een klacht kan u uw ontevredenheid uiten over een al dan niet verrichte handeling of prestatie van het gemeentebestuur". Op de jongste gemeenteraad polste sp.a Stekene naar het aantal klachten en de behandeling ervan. Volgens het schepencollege is het echter nog te vroeg om iets over de klachten te zeggen. Wel wou het college kwijt dat het slechts twee klachten ontving. "Sp.a-Stekene betreurt dat het anderhalf jaar wachten wordt op feedback via de melding- en klachten kaarten. Op die manier wordt het onmogelijk om kort op de bal te spelen en iets te kunnen leren uit deze input", zegt raadslid Christophe Creve.
De meldingskaart is in digitale vorm terug te vinden op stekene.be en kan digitaal of per post aan de gemeente worden bezorgd. (mb)