Tien jaar Regio Uit gevierd en 'Subliem' voorgesteld

Image
De burgemeesters Rik Daelman (Waasmunster) en Luc De Ryck (Temse) feliciteerden uitgever Patrick Van Duyse met 10 jaar Regio Uit.
BEVEREN. In 'De Pomp' op de Glazenleeuw werd door het team van Patrick Van Duyse het tienjarig bestaan van het reclameblad Regio Uit gevierd. Als eregasten waren de burgemeesters Luc De Ryck van Temse en Rik Daelman van Waasmunster aanwezig. Opgemerkte aanwezigheid was ook deze van Danzel, de Beverse zanger die Polen en Rusland heeft veroverd en met zijn hit ‘Pump it up’ Europa en zelfs daarbuiten hoog scoorde. Meteen werd ook het tweede nummer van Subliem Magazine, het luxe life style magazine voor het Waasland voorgesteld.

Op vrijdag 15 december 1999 verscheen het eerste nummer, toen nog onder de naam ‘Sport & Uit Magazine’ wat vrij vlug overging in ‘Regio-Uit Magazine’. De naamgeving klinkt logisch. Met Regio-Uit Magazine trachtte Patrick in eerste instantie een reclameblad te zijn met een sterke redactionele aandacht, een pak méér dan de andere huis-aan-huis bladen. Hij focuste daarbij vooral op wat er te doen is in de regio. Vandaar de naam ‘Regio-Uit’. Al in onze eerste jaargang bracht het blad maandelijks een overzicht van de culturele, sportieve en vrijetijdsactiviteiten uit de regio: de uit-agenda’s waren geboren.

-"We zijn deze zienswijze na al die jaren trouw gebleven en vinden die agenda’s nog steeds superbelangrijk. Geen enkel magazine of huis-aan-huis blad brengt zulk een mooi én volledig overzicht van wat er te doen is de komende maand in de regio. Daarnaast hebben we steeds andere redactionele artikels gebracht: ‘Mijn Gedacht’ mijn maandelijkse column. Interviews met Wase BV’s, ‘Aan tafel met’, coverbabes, nieuws over KSK Beveren, voetbalpronostieken, enz. Kortom een reclameblad dat wordt gelezen en bijgehouden. We zijn al die tijd een kleine, en naar we hopen een sympathieke, speler geweest op de publiciteitsmarkt", zo keek Patrick Van Duyse met tevredenheid terug naar de voorbije tien jaar.

Image
Bloemen voor de zanger van Europees formaat, de Beverenaar Johan Waem alias Danzel.
In het nieuwe nummer van Regio-Uit kan trouwens zijn allereerste voorwoord worden gelezen dat hij schreef in het eerste nummer van Regio-Uit Magazine, toen dus nog ‘Sport & Uit’ genaamd. Het was voor Patrick best plezant om nog eens in dat eerste nummer te bladeren. Hij  stelde met veel plezier vast dat verschillende adverteerders er toen al bij waren en nu nog regelmatig adverteren: Coda discobar, Mode Spaenhoven, Winkelcentrum Beveren (nu Aangenaam), Hair Service Center, Dastoff jeansstore, Zakenkantoor Beveren, mode Spaenhoven, Bell’s Café en niet in het minst Wase Begrafenissen die nog geen enkel nummer hebben gemist.

Dat bij deze viering van het tienjarig bestaan intense dankwoorden hoorden was maar evident. Naast zijn adverteerders dankte Patrick in eerste instantie zijn echtgenote Celine Ogbebor die samen met hem er van bij het begin bij was. Patrick: "Zij weet als geen ander hoeveel nachten we hebben doorgewerkt en de grote evolutie in layout- en drukproces hebben doorsparteld."
Zo kwam hij bij Christine Heirwegh zijn vormgeefster, die al 6 jaar tekent voor de lay-out van Regio-Uit Magazine en ontegensprekelijk Regio-Uit én volgens Patrick de advertenties op een hoger niveau inzake lay-out heeft gebracht.
-"Vanuit die drang om steeds beter te doen, hebben we dit jaar ook Subliem magazine gelanceerd", voegde hij er aan toe.

Dank was er ook voor broer Marc Van Duyse  die vele uurtjes hielp met tal van redactionele bijdragen. Verder zit in het team van Regio Uit- Subliem ook Anke Peeters-Truyman die haar hand heeft in het redactionele werk. En wat een sterke troef is het voor Patrick Van Duyse dat hij al die jaren al heeft kunnen rekenen op een fantastische fotograaf. Dirk Van Dosselaer heeft de voorbije tien jaar al heel wat mooie dames voor zijn lens gehad, zeker in de tijd toen er nog maandelijks een coverbabe werd gebracht.
Dank ging ook naar de mensen van Corelio Printing (druk) en Belgische Distributiedienst (bedeling) voor de goede samenwerking al die jaren. "We hopen samen met hen nog vele jaren Regio-Uit Magazine te kunnen uitgeven."

Subliem

Het tienjarig bestaan ging samen met het voorstellen van het tweede nummer van Subliem Magazine.
Patrick Van Duyse over Subliem: "Ik meen te mogen zeggen dat we een ‘subliem’ tweede nummer kunnen lanceren. De reacties op ons lanceringnummer waren zeer goed te noemen. Subliem Magazine werd vlot meegenomen via het display -verdeelsysteem en bijna iedereen die Subliem doorbladerde zag en vertelde ons dat het een aangenaam en mooi ogend magazine is. Het deed deugd om inderdaad te zien dat de lezer van ons nieuwste geesteskindje houdt. We hebben dan ook met des te meer inzet en enthousiasme gewerkt aan het tweede nummer."

Image
Het voltallige team van Regio Uit / Subliem. vlnr fotograaf Dirk Van Dosselaer, Anke Peeters-Truymen, Christine Heirweg, Marc Van Duyse, Céline Ogbebor en Patrick Van Duyse

Het team van Van Duyse is er weer in geslaagd een pracht van een tijdschrift klaar te leggen. Er werd opnieuw geopteerd voor twee grote interviews. Subliem Magazine moest mooi zijn om naar te kijken doch de lezers moesten ook veel  te lezen hebben zodat de bewaarkracht van Subliem als zeer sterk ervaren wordt. En daar is Patrick zeker in geslaagd.
-"Net als in ons eerste nummer met Ann Van Elsen en Eline De Munck, konden we opnieuw twee toffe, jonge dames strikken met name Sandrine Van Handenhoven en Lynn Verlayne. Twee meiden die in het leven staan en iets te vertellen hebben. Beiden hebben een bijzonder levensverhaal. Beiden zijn ze jong, mooi en hebben ze de brandende ambitie om het te maken als zangeres wat niet wil zeggen dat ze leven met oogkleppen op. Zowel Sandrine als Lynn hebben een hoog life style gehalte en zijn dames met een oog voor schoonheid en klasse. Net wat ook wij, als uitgevers beogen: onze lezers een aangenaam gevoel geven wanneer ze Subliem doorbladeren."

Waar we ook van genoten hebben bij de voorstelling is de prachtige lingeriereportage van de Verrebroekse Eline Thierens, als afscheidnemend Miss Diamant. Zij showt de mooiste Marlies Dekkers setjes. Zeker gezond voor mannenogen. Verder zijn er ook mooie reportages in de gebruikelijke life style thema’s: bloemen, culinair, interieur, chocolade, bruidsfotografie, wellness. Focussen doet men op het Pareinpark in Beveren, een nieuwe KMO-zone welke volgens Van Duyse aantoont dat er nog enorm veel economische kracht uitstraalt van de kleine KMO en familiebedrijven.

Image
Voor haar geslaagde lingerieshow kreeg Eline Thierens (Verrebroek) een prachtige foto.

Burgemeester De Ryck

Het was Luc De Ryck die een gelegenheidstoespraak hield. Ook hij had vroeger nog de microbe van journalistiek in zich en schreef ooit in de weekbladen Het Vrije Waasland en De Voorpost en ook wel eens in de dagbladen. Dat journalistiek werk heeft hem steeds geïnspireerd om alles van nabij te blijven volgen, zeker in de eigen streek.

Image
Patrick Van Duyse vertelde de het gebeuren van tien jaar Regio Uit. Naast hem Burgemeester De Ryck als luisteraar. Hij hield nadien een gelegenheidstoespraak.
-"We leven in een gemediatiseerde wereld", aldus De Ryck, "de media spelen een zeer belangrijke hoofdrol en ik zou zeggen nog  in toenemende mate. We stelle, daarbij vast dat er een enorm aanbod is in de media: er is traditioneel het geschreven woord met de dag- en weekbladen, de tijdschriften en zoveel meer periodieken. Er zijn de radio’s en tv-zenders waarbij TV Oost in de regio een zeer belangrijke plaats inneemt. En er is bovendien de informatica waardoor eigenlijk de bibliotheek van heel de wereld op onze schoot in de huiskamer komt."

Uit dat grote aanbod besloot de burgemeester van Temse, als men dan nog met een nieuw product op de markt wil komen, dat men dan moet kiezen voor een hoge kwaliteit. En dat is hetgeen Patrick Van Duyse toch heeft waargemaakt. Nu laatst met het prachtige tijdschrift "Subliem". Toen het eerste nummer werd voorgesteld, noemde Luc De Ryck het een revelatie.

-"Het was een nummer dat opviel als had het al verworven rechten in het medialandschap. Het viel op door zijn vormgeving, lay-out, zijn evenwicht tussen teksten en beeldmateriaal. Een schitterende kwaliteit van het beeldmateriaal, kortom het pakte de expresweg naar het hart en de geest,tenminste v oor al wie het medialandschap in onze streek op de voet volgt.", aldus Luc De Ryck die subliem een hoogstaand product noemde.

Hij onderstreepte ook dat hij naar Beveren was gekomen om de viering in te leiden, omwille van de streekgebondenheid, het eigentijdse karakter van Regio Uit en Subliem. Over Patrick Van Duyse zei hij dat het een duizendpoot is met een veelzijdige bagage die een uitzonderlijke dynamiek en fysiek heeft.
-"Anders hou je dat niet vol", ging De Ryck verder, "Regio Uit Magazine, de Beverse feesten die hij nationaal op de kaart heeft gezet. De Pomp. Subliem. Het zijn allemaal producten met als rode draad: de kwaliteit."
Tot slot noemde burgemeester Luc De Ryck het magazine ‘Subliem’ het zoveelste kindje dat voortspruit uit de veelzijdigheid van Patrick. (Rolf Duchamps)